Unilever, jeden z największych producentów w branży FMCG w Polsce, zainwestuje 200 mln zł w rozbudowę fabryk na terenie Polski. W ciągu ostatnich sześciu lat koncern zainwestował już 415 mln zł w rozwój swojego polskiego biznesu.
W Katowicach Unilever zbuduje nową fabrykę konfekcjonowania herbaty. Wartość tej inwestycji to blisko 60 mln zł. Nowa inwestycja obejmie: budowę nowego budynku produkcyjnego oraz magazynu opakowań, przeniesienie do nowego budynku obecnie działających linii pakujących oraz zainstalowanie 8 nowych. Zakończenie budowy nowej fabryki planuje się na IV kwartał 2006 roku, a rozpoczęcie produkcji na początek 2007.
W Poznaniu firma zainwestuje w budowę nowego wydziału produkcyjnego produktów kulinarnych. Całkowita wartość tej inwestycji przekroczy 120 mln zł. W połowie 2006 zakończy się budowa nowej hali produkcyjnej o powierzchni 7 500 m2. Rozpoczęcie produkcji na większości nowych linii planowane jest na drugą połowę 2006 r. Realizacja tej inwestycji wiązać się będzie ze wzrostem zatrudnienia o około 200 osób. Ważną częścią projektu jest program szkoleń. Ich planowany koszt w 2006 to ponad 4 mln zł.
W Bydgoszczy Unilever zainwestuje ponad 15 mln zł w rozbudowę wydziału produkcji kosmetyków i uruchomienie produkcji wyrobów do stylizacji włosów oraz w rozszerzenie zdolności produkcyjnych pozostałych wydziałów. W bydgoskiej fabryce Unilevera produkuje się obecnie kosmetyki do pielęgnacji ciała i włosów (siódma, największa produkcja w Unileverze na świecie), pasty do zębów oraz kostki toaletowe. Koncern planuje eksportowanie ponad 80% nowej produkcji do krajów europejskich.
W 2004 r. Unileverpodwoił swoje inwestycje w Polce w stosunku do 2001 r. i zwiększył je o 20% w stosunku do 2003 r. Koncern zatrudnia w Polsce 2 700 pracowników. W 2004 roku obroty firmy wyniosły 2,3 miliarda zł.