Poddostawca części Bombardiera w Mielcu

    RD Precision Polska, spółka z kapitałem brytyjskim, rozpocznie niebawem działalność gospodarczą w Euro–Parku Mielec. Firma zainwestuje 11 mln zł i początkowo zatrudni 40 osób.
    Obecnie sprowadzane są maszyny do hali produkcyjnej i trwa rekrutacja pracowników. Jak informuje Euro-Park, na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Mielcu działa już kilka innych firm z branży lotniczej, m.in.: PZL Mielec, Wytwórnia Zespołów Kooperacyjnych (produkuje drzwi dla Boeinga), Zakłady Narzędziowe w Mielcu (produkcja linii technologicznych dla przemysłu lotniczego) czy Stamet Zakład Mechaniczny S. Stachura (produkcja części lotniczych).
    PAIiIZ przygotowuje propozycje dla przemysłu lotniczego w Polsce, które zostaną przedstawione ministrowi gospodarki w styczniu 2006. Długofalowa strategia rządu powinna objąć nie tylko lotnictwo wojskowe czy transport lotniczy, ale także małe lotnictwo cywilne. W wypowiedzi dla Pulsu Biznesu Sebastian Mikosz, wiceprezes PAIiIZ powiedział: – Polska może stać się centrum produkcji i serwisowania małych samolotów, lecz obecne prawo dotyczące lotnictwa cywilnego jest zbyt restrykcyjne. Trudna jest też rejestracja lotniczych firm transportowych, a nasz kraj to doskonałe miejsce na ich bazę. Rząd mógłby wprowadzić program pomocowy dla producentów samolotów, obejmujący: system podatkowy, opłaty za grunty oraz subsydia dla pracodawców zatrudniających absolwentów kierunków lotniczych. Możemy stać się prawdziwą „doliną lotniczą” w Europie – mamy specjalistów, tradycję i bazę infrastrukturalną.