Proszę wybrać: A lub B.
A: Ci ludzie w dziale automatyki to geniusze. Zalecili zainstalowanie nowych czujników, sieci, logiki, urządzeń uruchamiających oraz innych narzędzi programowo-sprzętowych do monitorowania i regulowania naszych procesów. Teraz, nawet przez przeglądarkę, widzę wynikające z tego korzyści ekonomiczne i to nie w kategoriach skutecznych rozwiązań technicznych, ale w przełożeniu na ogólne korzyści, jakie ma z tego firma. Trzeba sfinansować więcej pomysłów tych ludzi ? bo to jest jak drukowanie pieniędzy.
B: Właśnie widziałem wstępne wyniki za pierwszy kwartał… nie zrealizowaliśmy budżetu? znowu. Jakie cięcia wykonamy tym razem, żeby zarobić brakującą kwotę? A może na dziale technicznym? Ci ludzie tylko domagają się pieniędzy. Kto wie, dokąd to zaprowadzi! Może przy mniejszych zasobach ludzkich i mniejszym budżecie będą musieli wydajniej i mądrzej pracować. Jeśli szybko nie poprawimy wyników, nasza firma?matka po prostu nas zamknie. Ludzie muszą to zrozumieć. Który scenariusz, A czy B jest zbliżony do tego, co mówi zarząd Państwa firmy? Jakie działania podejmujecie, aby pogłębiać swoją wiedzę, stosować ją w praktyce i w czasie rzeczywistym komunikować, jakie korzyści ma z waszej pracy firma, aby osiągnąć rezultat opisany w przykładzie A? No i oczywiście mam nadzieję, że macie Państwo świadomość, że nawet jeśli wyniki waszej pracy są równie spektakularne, jak te opisane w przykładzie A, ale nie mówicie o tym wystarczająco głośno, może spotkać was los opisany w przykładzie B.
Inżynierowie są często bardzo zajęci i nie uważają rozgłaszania swoich osiągnięć za konieczne. A lepsze przekazywanie informacji w czasie rzeczywistym pozwala na przekazywanie wartości utworzonych na produkcji do innych obszarów firmy, z zarządem włącznie. Trzeba skrzętnie wykonać obliczenia i poinformować wszystkich o tym, że kolejny projekt może wygenerować zwrot z inwestycji w czasie krótszym niż 12 miesięcy, po czym automatycznie zamieni się w żyłę złota.
Niedawno miałem sposobność widzieć dwa pozytywne przykłady prawie identycznych wdrożeń, które miały miejsce u dwóch różnych producentów samochodów. Oba dotyczyły dużych aplikacji i bardzo nowoczesnych technologii, wychodzących o jedną generację do przodu.
Pierwszy z producentów samochodów był bardzo zadowolony z zainstalowania modularnego, opartego na elektronice, systemu pneumatycznego, który w znacznym stopniu redukuje złożoność i zwiększa prędkość ergonomicznego urządzenia podnoszącego. Modernizacja, którą trudno było z początku przeforsować, została oficjalnie ogłoszona wielkim sukcesem. Drugi z producentów samochodów osiągnął jeszcze lepsze rezultaty. Otrzymał przestrzeń na hali oraz kapitał polityczny na zainstalowanie robotów, do wykonywania prawie takiej samej funkcji. Koszt początkowy był większy, ale inwestycja zwiększyła bezpieczeństwo oraz wydajność i wygenerowała oszczędności podczas realizacji cyklu technologicznego.
Należy mądrze stosować technologie automatyzacyjne oraz inteligentnie ogłaszać sukcesy, które odnieśliście dzięki zastosowaniu tych technologii ? bo to jest jak drukowanie pieniędzy.
Mark T. Hoske, redaktor naczelny CE mhoske@reedbusiness.com