Klienci stawiają na niezawodność, ale popartą odpowiednio dobrą ceną

    Kamil Wachowicz, Product Manager w firmie Phoenix Contact:

    Według różnych statystyk dla klientów decydujących się na zakup komputera przemysłowego najczęściej liczą się: niezawodność, cena, moc obliczeniowa oraz komunikacja zewnętrzna (interfejsy).

    Według naszych doświadczeń klienci rzeczywiście stawiają na niezawodność, ale popartą odpowiednio dobrą ceną. W praktyce wygląda to tak, że wybierają komputery, które odpowiadają ich wymaganiom, a następnie negocjują cenę z wybranymi dostawcami.

    Klienci, którzy mają już doświadczenie z komputerami przemysłowymi, oprócz niezawodności i ceny zwracają również baczną uwagę na czas życia urządzenia. Zakłada się, że standardowa instalacja przemysłowa powinna pracować minimum 10 lat (w praktyce spotyka się instalacje pracujące ponad 15 lat). Oznacza to, że producent komputerów przemysłowych powinien zapewnić kompleksowy serwis na taki właśnie okres.

    Jeśli chodzi o moc obliczeniową, okazuje się, że klienci są dość dobrze zorientowani i dobierają komputery odpowiednie do swoich aplikacji. Rzadko zdarza się, żeby klient pytał o komputer, ?który ma mieć procesor nie gorszy niż i5 lub i7?. Raczej prosi o możliwość przetestowania kilku komputerów, które w warunkach rzeczywistych dadzą mu odpowiedź, jaka moc obliczeniowa rzeczywiście jest potrzebna w przypadku danej aplikacji. Pozytywnym skutkiem takiego działania jest optymalny dobór urządzeń i nieprzepłacanie za nie.