Konieczność projektowania rozwiązań i sprzętu ?szytego na miarę?

    Rynek RFID w Polsce jest we wczesnej fazie rozwoju. Widzimy jednak, mimo kryzysu, ożywione zainteresowanie wdrożeniami. RFID jest znacznie częściej rozważane przez liderów rynku, a firmy ze strategią naśladownictwa jeszcze długo będą nieprzygotowane na RFID, która jest technologią innowacyjną wymagającą indywidualnego podejścia do każdego projektu.

    Mówiąc o RFID, musimy pamiętać, że poza usprawnieniem procesów jest to możliwość ich kreowania w całkowicie nowy sposób. Dlatego wdrożenia powinny być związane z dogłębną analizą procesów, a nierzadko również z reengineeringiem. Potrzeby klientów bardzo rzadko mogą zostać spełnione w oparciu o standardowe produkty dostępne na rynku, co oznacza konieczność projektowania rozwiązań i sprzętu ?szytego na miarę?.

    Duży potencjał mają wdrożenia zintegrowane z innymi technologiami, co można określić inteligentnymi sieciami urządzeń (np. RFID zintegrowane z transporterami, szlabanami, wagami,  tablicami świetlnymi itp.). W ostatnich latach mamy liczne światowe przykłady wdrożeń RFID i dowody szybkiego zwrotu dobrze zaplanowanych projektów. Możliwości technologii znacznie się zwiększyły. Wyeliminowano problem odczytu tagów UHF na metalu, zwiększono odległości odczytu, a koszty sprzętu zmalały. Pojawiły się systemy lokalizacji w czasie rzeczywistym (Real Time Locating System) Mojix STAR oparte na tanich tagach pasywnych UHF umożliwiających lokalizację z dokładnością do 1 m.