Jak poprawić działanie w branży technologicznej

Jak poprawić działanie w branży zależnej od technologii?

  • Stworzenie realistycznego planu usatysfakcjonowania udziałowców, informowanie o postępie i wprowadzanie nowych produktów
  • Wybór klientów zgodny z indywidualnymi obszarami kompetencji
  • Projektowanie pakietu produktów wraz z zawartymi w nich rozwiązaniami technicznymi.

Z powyższych rad wypływających z sesji „Przemysł czujników: stan aktualny” („The Sensor Industry: State of the Business”), która odbyła się w ramach konferencji Sensors Expo & Conference, skorzystać może każdy używający, sprzedający lub integrujący dowolny system automatyki, regulacji czy oprzyrządowania.

– Zasady są proste i łatwo się ich nauczyć. Istnieją proste i trudne metody prowadzeniainteresów na rynkach związanych z technologią – sugeruje Roger Grace, prezes Micro and Nanotechnology Commercialization Education Foundation. – Pieniądze na ekspansję są zawsze dostępne dla firm mających solidny plan – mówi. Główne źródła to między innymi: kapitał wysokiego ryzyka, sponsorzy („dobrzy wujkowie”), przyjaciele i rodzina, klienci, emisje akcji i banki inwestycyjne. Nowe technologie, badania i rozwój są wspaniałe, ale to dział sprzedaży płaci rachunki. Jednym z rozwiązań może być stosowanie kombinacji 60/40 czy 18-/36-miesięczne plany spłaty, precyzyjnie informujące inwestorów o postępie prac w czasie ich trwania. Grace, będący także prezesem Roger Grace Associates, mówi również, że wiele firm zorientowanych na technologię potrzebuje pomocy w bardziej efektywnym marketingu. 

"Istnieją proste i trudne metody prowadzenia interesów na rynkach związanych z technologią ’’

 Nie każda sprzedaż jest korzystna. Ważne, aby powiedzieć „nie” tym, których zamówienie nam nie odpowiada. Znam na przykład producenta, który sprzedawał głównie bardzo dokładne, drogie, oferowane w małych ilościach czujniki. Jedno z zamówień dotyczyło tanich urządzeń w dużych ilościach, co stanowiłoby zwrot o 180o w stosunku do poprzednich produktów firmy i jej wiedzy o procesie produkcyjnym. Operacja taka wymagałaby inwestycji i zmian. Lepszym pomysłem byłoby więc szukanie zleceń bliższych aktualnej wiedzy i doświadczeniu.

Częściowo oznacza to wybieranie klientów zgodnie z możliwościami projektowania produktów i ich pakietów. Pakiet zawierający technologię czujników może stanowić 80% ogólnego kosztu zlecenia. Radykalne zmiany po zakończeniu procesu projektowania pożerają zyski. Coraz ważniejsza staje się integracja technologii czujników, przetwarzania sygnałów i komunikacji bezprzewodowej w celu obniżenia kosztów wdrożenia u klienta. Budowanie aliansów i przedsięwzięć joint venture z liderami rynku może poważnie ułatwić działanie w tym zakresie.