Honeywell kupuje Zellweger Analytics

    Aby wejść na duży i rozwijający się rynek metod wykrywania niebezpiecznych gazów Honeywell International ogłosiła swoje plany zakupienia firmy Zellweger Analytics. Transakcja, która musi jeszcze przejść przez proces uzyskiwania aprobaty prawnej, zostanie najprawdopodobniej sfinalizowana w drugim kwartale 2005 roku. Warunków zakupu nie ujawniono. 
    Po zakończeniu transakcji Zellweger stanie się częścią działu Life Safety w obrębie Honeywell Automation and Control Solutions. Wartośc rocznej sprzedaży firmy Zellweger wynosi około 170 milionów USD.
    Zellweger produkuje systemy wykrywania gazów trujących i toksycznych. Firma ma prawie 40 lat doświadczenia w projektowaniu i produkowaniu nowatorskich produktów do wykrywania obecności gazów. Produkty te są stosowane w przemyśle półprzewodnikowym, naftowym i gazowniczym, pomagają zapewniać bezpieczeństwo pracowników, ochraniają wartościowe zasoby firmy i zapobiegają kosztowym przerwom w pracy zakładów. Zellweger ma biura w całej Europie, w rejonie Azji i Pacyfiku oraz w Stanach Zjednoczonych. 
    – Branża wykrywania gazów to rozwijający się, miliardowy sektor, a Zellweger Analytics jest solidną, znaną i szanowaną firmą – mówi Mark Levy, prezes Honeywell Life Safety. – Kupując Zellweger Analytics, Honeywell nabywa możliwość wejścia na światowy rynek systemów wykrywania obecności gazów – i to z najlepszym zestawem ofertowym i międzynarodową bazą klientów.
    Oprócz tego technologie wykrywania gazów firmy Zellweger stanowią uzupełnienie dla systemów wykrywania ognia Honeywell oraz czujników; oczekuje się, że w ten sposób zostanie wzbogacona całość oferty wyczuwania i wykrywania. 
    – To świetna okazja dla Zellweger Analytics, jej dystrybutorów oraz użytkowników końcowych – dodaje Konrad Peter, główny dyrektor zarządzający firmy Zellweger Luwa. – Cieszymy się, że znaleźliśmy to rozwiązanie przemysłowej pierwszej klasy, które przyczyni się znacząco do dalszego rozwoju naszych wyjątkowych rozwiązań wykrywania gazów. 
    Peter dodaje, że: – Wzrasta zapotrzebowanie na wykrywanie gazów w tych gałęziach przemysłu, w których występują potencjalnie niebezpieczne środki chemiczne i gazy. Jako część Honeywell – Zellweger Analytics będzie mieć dostęp do komplementarnych technologii oraz kanałów sprzedaży, co pozwoli firmie na dalszy rozwój i prace nad kolejnymi, innowacyjnymi technologiami wykrywania gazów – z pożytkiem dla obecnych i przyszłych klientów.