Duży potencjał rynku

    Tomasz Jastrzębski, Cloos Polska

    Duży potencjał rynku
    Polski rynek jest w fazie stałego rozwoju i ciągle ma w sobie duży potencjał. Zachwiania koniunktury wynikające z lepszej lub gorszej sytuacji makroekonomicznej mają wpływ na wyniki sprzedaży w krótkim okresie, ale mimo wszystko nie są w stanie zakłócić długofalowego trendu wzrostowego na tym rynku. Sam rynek można już uznać za dojrzały. Już od dawna obecne są na nim największe światowe marki, ale o dojrzałości tego rynku stanowi ilość oraz ? co ważniejsze ? kompetencje i doświadczenie firm integratorskich oraz wdrażających aplikacje zrobotyzowane.
    Oczywiście pionierami rynku zrobotyzowanego były duże koncerny motoryzacyjne, firmy nastawione na automatyzację procesów produkcyjnych. Obecnie jednak coraz więcej średnich lub nawet małych firm decyduje się na wdrożenie aplikacji zrobotyzowanych. To właśnie ten sektor rynku wpływa najbardziej na rozwój krajowego rynku integratorskiego.