IASI, Rumunia ? aby zaspokoić wzrastające zapotrzebowanie koncern Delphi, jeden z największych światowych dostawców dla przemysłu motoryzacyjnego, ogłosił, że planuje otwarcie nowego zakładu, który będzie produkował komponenty do zarządzania silnikiem Diesla.
Nowy zakład działu Delphi Powertrain System zostanie wyposażony w sprzęt i urządzenia w drugiej połowie 2007 roku. Zakład jest zlokalizowany w Iasi, w północno- wschodniej Rumunii. Lokalizacja fabryki w istniejących już obiektach do końca bieżącego roku zapoczątkuje pierwszą fazę produkcji. Delphi ma dalsze plany rozwoju, które obejmują nowe inwestycje, związane z produktami, na które firma zdobyła nowe kontrakty. Te kolejne wielomilionowe inwestycje dotyczą nowego budynku, maszyn, wyposażenia i będą stanowiły fazy wieloletniego zaangażowania Delphi w Iasi. Rada Dyrektorów Delphi ma podjąć decyzję dotyczącą dalszej części projektu, docelowo dającego zatrudnienie ponad 1 000 pracownikom i łączne inwestycje przekraczające 100 milionów EUR.
Extra online
? Ostatnio udało nam się pozyskać wiele nowych programów i zdobyć wielu nowych klientów, szczególnie dla systemów zarządzania silnikiem Diesla kompatybilnych z normą Euro V. Musimy również wspierać naszą szybko rosnącą bazę klientów w Europie Środkowej i Wschodniej. Potrzebowaliśmy nowego zakładu, aby być w stanie podtrzymać ten zrównoważony rozwój ? powiedział Jose Avila, dyrektor działu Delphi Diesel Systems. ? Delphi jest kluczowym graczem na światowym rynku silników Diesla i ten nowy zakład wzmocni naszą pozycję.
Planowany nowy zakład pozwoli Delphi na zwiększenie swoich mocy produkcyjnych w zakresie komponentów do silników Diesla. Na całym świecie grupa Delphi ma obecnie 13 zakładów, w których produkuje się systemy zarządzania silnikami Diesla: w Brazylii, Korei, Indiach, Turcji, Meksyku, Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii ? a teraz planuje również rozpocząć działalność w Rumunii.
Zadaniem zakładu w Iasi będzie produkcja komponentów do silników Diesla i wytwarzanie precyzyjnych komponentów wtrysków paliwa ? głównie pomp i wtryskiwaczy dla systemów common-rail dla różnych klientów z całego świata.
Proces rekrutacji już się rozpoczął. Michel Stanciu ? dyrektor do spraw produkcji i strategii w Delphi Diesel Systems, jest jedną z osób nierozerwalnie związanych z podjęciem decyzji o lokalizacji zakładu w Rumunii ? mówi on, że robotnicy w fabryce zostaną odpowiednio przeszkoleni. ? W Iasi istnieje zaplecze dobrze wykwalifikowanych pracowników, spośród których wybierzemy nasz zespół ? powiedział Stanciu. ? Aby wydobyć te talenty, każdy z nowych pracowników przejdzie rozbudowany program szkolenia.
Stanciu, z pochodzenia Rumun, był kluczową osobą, dzięki której projekt nowej fabryki ulokowany został w Rumunii i oczekuje obustronnych korzyści zarówno dla korporacji Delphi, jak i kraju.
? Oczekujemy dalszej bliskiej współpracy z przedstawicielami władz, agencjami rozwoju gospodarczego oraz szkołami wyższymi, aby pomyślnie przeprowadzić naszą długoterminową inwestycję ? dodaje Stanciu.
Precyzja wymagana od zakładu produkującego komponenty do silników Diesla
Produkcja układów wtrysku paliwa do silników Diesla wymaga wysoko wykwalifikowanej siły roboczej. System common-rail, pracujący przy ciśnieniu dochodzącym do 1 800 barów wymaga obróbki skrawaniem wykonanej z precyzją do kilku mikronów, a montaż musi się odbywać w ściśle kontrolowanych warunkach ? w tak zwanym ?czystym pomieszczeniu?.
Opracowany przez Delphi System Multec Common Rail
Opracowany przez Delphi system wtrysku paliwa typu Multec dla silników wysokoprężnych Comon-Rail jest powszechnie stosowany w przemyśle samochodowym. To wartościowy, konkurencyjny cenowo system serwo-hydrauliczny, który zapewnia nie tylko wysoką efektywność działania silnika, ale jest przy tym prosty konstrukcyjnie i wytrzymały. Dodatkowo opracowany przez Delphi dla silników common-rail system Multec jest łatwy do umieszczenia w samochodzie i zajmuje mniej miejsca niż systemy oferowane przez konkurencję. Wielu wiodących producentów samochodów na całym świecie wybrało produkt Delphi, a nie produkt oferowany przez konkurencję. Wśród klientów znajdują się: Ford PAG, Hyundai, Kia, PSA Peugeot Citroën, Renault-Nissan, Ssangyong czy Suzuki.
Duże doświadczenie
Inżynierowie Delphi mają wyjątkowe doświadczenie w dziedzinie sterowania systemami doprowadzenia powietrza, paliwa i wydzielania spalin. Ponieważ w trakcie pracy mają oni rozeznanie we wszystkich tych systemach, mogą z łatwością zgrać je tak, by w sposób optymalny współpracowały z sobą. Ta kompleksowa wiedza i przegląd działania wszystkich systemów pozwala inżynierom Delphi na zaprojektowanie najlepszych możliwych systemów wtrysku paliwa, zgodnych z wymaganiami producentów samochodów.
Dział Delphi Powertrain Systems
Dział Delphi Powertrain zapewnia trwałe technologie dla skomplikowanych wyzwań, pomagając swoim klientom w opracowaniu samochodów, które osiągają znakomite wyniki, są niezmiernie wyrafinowane i spełniają normy emisji spalin. Komponenty te obejmują wielopunktowe i bezpośrednie systemy wtrysku benzyny, system common-rail, systemy pomp rotacyjnych dla Diesla ? dla szerokiego zakresu zastosowań oraz elektroniczne zestawy wtryskiwaczy, elektryczne zestawy pomp dla ciężarówek.
Wszystkie te rozwiązania Delphi są uzupełnione przez: nowoczesne systemy zasilania paliwem, systemy kontroli parowania paliwa, systemy kontroli skrzyni biegów i napędu zaworów oraz systemy końcowej obróbki i uzdatniania spalin.
Dalsze informacje na temat koncernu Delphi (OTC: DPHIQ) są dostępne na stronie www.delphi.com/media.