Wiktoria Piwowarczyk, specjalista ds. sprzedaży w firmie TRAX
Rynek systemów klasy ERP w Polsce jest różnorodny i kształtuje się zgodnie z preferencjami użytkowników. Klienci mają ogromny wybór dostawców i rozwiązań. Od najprostszych i najtańszych systemów komercyjnych dla małych przedsiębiorstw o nieskomplikowanej produkcji i niewielkim zatrudnieniu, po rozwiązania pisane na indywidualne zamówienie klienta według jego specyficznych potrzeb i dla konkretnych obszarów firmy. Na rynku są również powszechne systemy średniej klasy, polskich i zagranicznych dostawców. Są to często rozwiązania modułowe, dedykowane małym i średnim przedsiębiorstwom, które cechuje znaczny stopień ogólności i brak specjalizacji w określonych branżach. W Polsce dostępne są również rozwiązania korporacyjne największych graczy na rynku światowym. Ich przewagą konkurencyjną jest na pewno ogromna funkcjonalność, która jest często aktualizowana i dostosowywana do obecnych trendów, a także to, że są to systemy dedykowane konkretnym branżom.
Każdy dostawca szuka klienta, a jak już go znajdzie, to chce, aby ten klient związał się z nim na stałe, dlatego robi wszystko, aby sprostać jego wymaganiom. Ogromna rywalizacja na rynku rozwiązań przemysłowych powoduje, że dostawcy chcą być konkurencyjni. Rozbudowują więc swoje systemy o kolejne funkcje, wynikające z aktualnych potrzeb klientów, podnoszą jakość oferowanych produktów, a także jakość swoich usług. Jest to pozytywne zjawisko, ponieważ zawsze wygranym w tej walce będzie klient.