Polskie firmy coraz chętniej inwestują w RFID

    Marian Cichoń, wiceprezes zarządu w firmie Jantar
    W ostatnim czasie firmy, które do tej pory zastanawiały się nad zainwestowaniem w RFID, zaczęły realizować swoje pomysły wdrożeń. Technologia cały czas tanieje, pojawiają się nowi producenci, a klienci są coraz bardziej świadomi wysokiej użyteczności tego rozwiązania. Zmiana sposobu myślenia o RFID i uznanie identyfikacji radiowej za kolejną standardową technologię, która ułatwia i optymalizuje procesy magazynowe oraz produkcyjne, ma duży wpływ na kreację nowych projektów, które się na niej opierają.
    Rozwój rynku, mimo coraz niższych cen, nadal jest hamowany przez koszt urządzeń i znaczników. Wadą technologii radiowej pozostaje też tłumienie przechodzenia fali radiowej przez takie media jak woda. Dlatego wciąż problematyczne wydaje się wykorzystanie tej technologii w przemyśle spożywczym. W dodatku jest ona nadal mało znana wśród osób decyzyjnych, czego konsekwencją pozostaje, mimo wszystko, wciąż ograniczony obszar jej zastosowania.