Coraz większa popularność RFID – Dariusz Błoński, Product Manager, Siemens

    Systemy RFID zyskują coraz większą popularność. Wraz ze wzrostem zainteresowania tymi rozwiązaniami wzrasta wiedza potencjalnych użytkowników dotycząca właściwości, wad i zalet tych rozwiązań. Na polskim rynku firmy coraz częściej sięgają po rozwiązania oparte na systemach RFID. Do niedawna systemy te były wykorzystywane głównie w przemyśle motoryzacyjnym. W aplikacjach tych najczęściej stosowane są systemy niewielkiego zasięgu (do kilkunastu cm). Znaczniki RFID o wielkości pamięci do 64 kB pozwalają na przechowywanie wszystkich danych procesowych bezpośrednio na produkcie. Obecnie zauważamy na rynku coraz większe zainteresowanie systemami RFID pracującymi w paśmie  UHF (865?868 MHz). Rozwiązania te pozwalają na identyfikację kilkuset znaczników jednocześnie z dużych odległości. Aktualnie dostępne rozwiązania pozwalają na identyfikację znaczników pasywnych z odległości kilku metrów. Bramki RFID pozwalają na niezawodną identyfikację tagów RFID przemieszczających się przez bramę o szerokości do 10 metrów. Spadające ceny znaczników RFID w postaci naklejek o różnych wymiarach powodują, że rozwiązania te coraz częściej są implementowane w aplikacjach logistycznych, w których znaczniki RFID są integrowane z etykietami logistycznymi.