Stworzony na bazie niewielkiego pojazdu użytkowego MINICAB Van, model MINICAB-MiEV został opracowany z wykorzystaniem technologii, wiedzy i doświadczenia, które zdobyto podczas prac nad modelem i-MiEV. Dzięki temu udało się uzyskać ekologiczne osiągi właściwe pojazdom elektrycznym, a także wysoką oszczędność, odpowiednie możliwości załadunkowo-transportowe i charakterystykę prowadzenia oraz poziom niezawodności, którego wymaga się od pojazdów użytkowych.
Model MINICAB-MiEV dostępny będzie z dwoma rozmiarami zespołu akumulatorów, dzięki czemu otrzymuje się możliwość wyboru parametrów zasięgu dostosowanych do swoich indywidualnych potrzeb. Pojazd wyposażony w wersję CD 10,5 kWh może bez ładowania pokonać dystans 100 km, a w wersję CD 16 kWh do 150 km. Po uwzględnieniu dopłat przewidzianych przez Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu Japonii, cena końcowa za wersję CD 10,6 kWh oraz CD 16 kWh wyniesie odpowiednio 1 730 000 oraz 2 020 000 jenów. a swięc od ok. 76 000 zł) Podobnie jak model i-MiEV, MINICAB-MiEV sprzedawany będzie w leasingu z pełną obsługą, na kredyt oraz za gotówkę.
Wprowadzając w lipcu 2009 r. do japońskich salonów nową generację elektrycznego modelu i-MiEV, MMC została pierwszym producentem z branży motoryzacyjnej, który w swej ofercie posiadał w pełni ekologiczny pojazd, będący odpowiedzią na najbardziej palące problemy współczesnego świata, takie, jak zanieczyszczenie środowiska, globalne ocieplenie czy kończące się złoża paliw kopalnianych. Od tego czasu firma MMC sprzedała w Japonii ok. 5 tys.szt. tego modelu, a poza granicami kraju około 17 000 egz. (dane na koniec października br.), z uwzględnieniem pojazdów wysłanych koncernowi PSA Peugeot Citroën (gdzie występują jako modele iOn i C-zero).