SMC-50 wykorzystuje nowoczesny moduł sterowania oparty na mikroprocesorze. Wykorzystując sześć symetrycznych tyrystorów SCR (dwa na fazę), układ łagodnego rozruchu SMC-50 zapewnia kontrolowane przyspieszanie, pracę i zwalnianie standardowych asynchronicznych silników indukcyjnych. Struktury zasilania są dostępne w wersjach ze zintegrowanym stycznikiem obejściowym (bypass) lub z półprzewodnikową strukturą mocy.
Dostępny na napięcia znamionowe od 200V o 690V AC oraz prądy od 90 o 520A.
Skalowalność jest jedną z mocnych stron SMC-50. Oferowany jest w wielu konfiguracjach i ma możliwość dodawania rozszerzeń:
? Zakres prądu i wytrzymałość termiczna (opcja Heavy Duty oraz Normal Duty dla półprzewodnikowej struktury mocy)
? Wewnętrzny i zewnętrzny bypass
? Możliwość rozbudowy liczby WE/WY m. in. o moduły cyfrowe, analogowe, PTC
? Możliwość programowania przy pomocy:
o Panelu HIM, oprogramowania CCW i Studio 5000
? 10 wspieranych protokołów komunikacyjnych dzięki karcie rozszerzeń 20-COMM-X
Modułowa budowa tego urządzenia daje mu przewagę konkurencyjną w łatwości serwisowania i elastyczności aplikacji.
Dostępnych jest aż 17 trybów sterowania w tym przyspieszenie liniowe w tym opatentowane przyspieszenie liniowe, funkcja ?slow speed? czyli możliwość sterowania niską prędkością (0-15% prędkości znamionowej silnika z 1% skokiem), kontrola momentu. Wszystko to w standardowej konfiguracji SMC-50.
Funkcja ?slow speed? znajduje zastosowanie przy pozycjonowaniu bębnów lub podajników, przy pracach serwisowych lub rozruchu maszyn.
Unikalną funkcją dostępną w wersji z wbudowanym bypassem i z półprzewodnikową strukturą mocy jest bezczujnikowe liniowe przyspieszanie i zwalnianie, które zmniejsza obciążenie obwodów mocy i pozwala na ustabilizowanie prądu szczytowego przy rozruchu. Efektem tego są mniejsze naprężenia mechaniczne i dłuższa żywotność maszyny.
SMC-50 to nie tylko sterowanie silnikiem ale także zaawansowane narzędzie diagnostyczne, które pozwala na pomiary napięcia i prądów silnika, zużycie mocy (kWh) oraz moc chwilową, pojemność cieplną, współczynnik mocy, moment silnika.
W diagnostyce niezwykle przydatna jest możliwość konfiguracji alarmów, rejestr alarmów ze stemplem czasowym, pomiar temperatury, czy możliwość zapisania parametrów w chwili wystąpienia błędu.