Donkervoort Automobielen BV dzięki oprogramowaniu SolidWorks Simulation wydajniej realizuje swoje projekty

    Dzięki produktom firmy Dassault Systèmes SolidWorks Corp. producent samochodów sportowych światowej klasy redukuje o połowę liczbę kosztownych i czasochłonnych prototypów nowego, ręcznie produkowanego modelu D8 GTO.

    Haar k/Monachium, 1 marca 2012 r. – Donkervoort Automobielen BV, holenderska firma zajmująca się produkcją samochodów, coraz częściej w pracy nad swoimi projektami wykorzystuje oprogramowanie SolidWorks Simulation, wyróżniające się zaawansowanymi narzędziami do projektowania 3D i tworzenia innowacyjnych symulacji, przygotowane przez firmę Dassault Systèmes SolidWorks Corp. O zaletach tego rozwiązania można się było przekonać podczas niedawnej prezentacji nowego modelu: D8 GTO.

    Dzięki wdrożeniu programów SolidWorks Flow Simulation i SolidWorks Simulation Premium do posiadanego już pakietu aplikacji SolidWorks, firma Donkervoort podczas prac na tym modelem dysponowała zunifikowanym środowiskiem CAD, co zagwarantowało pełną integrację projektu i symulacji. Firma zajmuje się produkcją samochodów sportowych, charakteryzujących się ręcznym montażem, lekką wagą i wysoką wydajnością zbliżoną do bolidów F1, zachowując przy tym klasyczny sportowy wygląd.

    Stworzenie nowego projektu silnika o wyższej mocy oznaczało wzrost wagi modelu D8 GTO i konieczność przeprojektowania nadwozia. Aby to osiągnąć, firma Donkervoort wdrożyła narzędzie SolidWorks do obliczania dynamiki płynów w 3D (CFD – Computational Fluid Dynamics). Jest to zaawansowane narzędzie do symulacji strukturalnych, które oferuje wysoką wydajność pracy i możliwość realizacji modelu na czas i bez przekraczania kosztów.

    Podczas projektowania nowego modelu inżynierowie Donkervoort musieli rozwiązać szereg problemów związanych z aerodynamiką otwartego koła oraz takich jak optymalizacja wlotów powietrza czy też przepływu powietrza do silnika. Aby przy minimalnym wzroście masy zwiększyć siłę oraz wytrzymałość i przeprowadzić symulowane testy siły, wytrzymałości, sztywności oraz odporności na uderzenia, firma Donkervoort stworzyła hybrydową ramę ze stali i włókna węglowego. Zespół projektowy rozszerzył tylny zderzak modelu o dodatkowy spoiler zwiększający docisk i przyczepność.
    – Nowy projekt samochodu firmy Donkervoort to przykład kreatywnego myślenia oraz łatwości rozwiązywanych problemów, możliwej dzięki oprogramowaniu SolidWorks– powiedział Stephen Endersby, manager ds. narzędzi symulacyjnych w Dassault Systèmes SolidWorks Corp. – Dzięki rozwiązywaniu problemów projektowych przy pomocy symulacji, stworzenie optymalnego produktu stało się dla zespołu projektowego Donkervoort tańsze i szybsze.
    Wyniki mówią same za siebie – dzięki programowi SolidWorks Simulation firma Donkervoort zmniejszyła o połowę liczbę potrzebnych prototypów, zwiększyła poziom zaawansowania produktu, ulepszyła jego aerodynamikę i wydajność oraz wprowadziła innowacje strukturalne w projekcie D8 GTO.

    -Zdecydowaliśmy się na program SolidWorks Simulation, ponieważ oferował on wszystkie potrzebne funkcje analityczne w zunifikowanym środowisku projektowym- powiedział Jordi Wiersma, szef działu projektów i inżynierii w Donkervoort. – Integracja z programem CAD jest absolutną koniecznością. Wiemy, jak współpracuje się z zewnętrznymi konsultantami, którzy używają innych narzędzi analitycznych. Często bardziej czasochłonne było wprowadzanie wyników analizy do naszego systemu CAD, niż wprowadzanie tych wyników do projektów. Praca w spójnym środowisku pozwala na wydajniejsze wykorzystywanie symulacji i możliwość wprowadzania zmian w projektach praktycznie na bieżąco.

    Donkervoort korzysta z usług autoryzowanego sprzedawcy SolidWorks CADMES BV w zakresie szkoleń, wdrożeń orazpomocy technicznej.