Co jest ważne dla klientów?

Krzysztof Okoński, promotor HMI w firmie Siemens
Klienci coraz częściej dostrzegają wymierne korzyści płynące z rozwiązań kompleksowych. Składanie aplikacji z pojedynczych komponentów, pochodzących często od różnych dostawców, jest coraz rzadszą praktyką. Wyższe wymagania stawiane systemom automatyki wpływają bezpośrednio na oprogramowanie SCADA, które musi cechować się coraz większą funkcjonalnością i często realizować funkcje zarezerwowane do tej pory dla systemów typu MES i ERP.
Nowoczesna SCADA to już nie tylko wizualizacja i archiwizacja danych procesowych. Jest to coraz częściej rozbudowane narzędzie raportowe, pozwalające na dokonywanie skomplikowanych analiz, kontroli jakości oraz diagnostyki całego układu sterowania, łącznie z automatycznym powiadamianiem serwisu o wszelkich nieprawidłowościach w procesie. Na te właśnie aspekty klienci zwracają coraz większą uwagę, zdając sobie sprawę z tego, że implementowany system to inwestycja na lata, która dodatkowo powinna ?żyć? razem z instalacją przemysłową, pozwalając na łatwą rozbudowę, aktualizację i dostępność wsparcia technicznego.