W dzisiejszym świecie, w dobie Internetu, kiedy dostęp do informacji jest prosty i szybki, a informacje są na bieżąco odświeżane (w idealnym świecie?) najważniejszą, często deficytową sprawą, staje się kwestia zebrania odpowiednich informacji, a przede wszystkim ich wnikliwa analiza oraz interpretacja (stąd przecież m.in. wzięła się popularność i potęga firm doradczych).
I tak w raporcie na temat interfejsów użytkownik-maszyna (str. 30):
? nie przygotowaliśmy zestawienia porównawczego produktów od różnych producentów, gdyż to wszystko jest dostępne na wyciągnięcie ręki (a raczej myszki);
? nie brnęliśmy w niezliczoną liczbę parametrów technicznych, istotnych na ostatnim etapie wyboru panelu, jak np.: rodzaj procesora, wielkość dostępnej pamięci (współcześnie panele korzystają z pamięci zewnętrznych, których gama na rynku jest olbrzymia), gdyż wydaje nam się niepotrzebnie rozmywać obraz podstawowych kwestii wyboru paneli operatorskich;
? nie pytaliśmy również naszych respondentów o przywiązanie do marki, producenta czy o poziom zaufania do dostawcy, gdyż przeprowadzane przez nas od kilku lat ankiety na polskim rynku pokazują, że te czynniki są silnie akcentowane zarówno w przypadku sterowników PLC, komputerów przemysłowych, serwonapędów, ale również interfejsów operatora. Współcześnie dostawcy na polskim rynku oferują całą gamę produktów automatyzacji, zatem oczywistym jest, że przywiązanie do dostawcy / producenta sterowników PLC wprost przekłada się na zaufanie / przywiązanie do (tego samego zwykle) dostawcy / producenta interfejsów operatora;
A o co zapytaliśmy ? przekonajcie się Państwo sami, pamiętając, że tych informacji nie znajdziecie w Internecie, broszurach marketingowych firm czy innych tego typu opracowaniach. Ten produkt ma WARTOŚĆ DODANĄ: ? interpretację i analizę niezależnego eksperta ? dr. inż. Politechniki Szczecińskiej, redaktora Control Engineering Polska oraz komentarze ekspertów z firm ? głównych graczy na polskim rynku.
Według Philipa Kotlera, jednego z najwybitniejszych współczesnych ekonomistów ? guru marketingu ? wartością dodaną jest: ?dokonana przez klienta ocena ogólnej zdolności produktudo zaspokojenia jego potrzeb?; będziemy więc dążyć, by w naszych artykułach było jak najwięcej ?wartości dodanej?, a Państwa potrzeby zaspokojone.
Hanna Tylicka, redaktor naczelna
ht@controlengpolska.com