Rockwell Automation i Edison połączyły siły w celu digitalizacji procedur operacyjnych z wykorzystaniem Augmented Reality

Vuforia Expert Capture wspiera inicjatywy transformacji cyfrowej Edison, zapewniając bezdotykowe wsparcie techniczne

Rockwell Automation, największa na świecie firma z branży automatyki przemysłowej i transformacji cyfrowej, poinformowała o współpracy z Edison S.p.A., najstarszą europejską firmą energetyczną i liderem rynku we Włoszech i całej Europie. Firmy podpisały porozumienie w sprawie udostępnienia licencji na oprogramowanie Vuforia Expert Cawirtpture ? rozwiązanie AR stanowiące część pakietu FactoryTalk? InnovationSuite bazującego na PTC ? oraz wsparcia technicznego obejmującego to rozwiązanie.

Firma Edison z siedzibą w Mediolanie jest liderem branży. Zatrudnia 5000 osób, a jej przychód wynosi 9 mld USD. Działalność firmy skupia się na odnawialnych źródłach energii, wysokowydajnej energii cieplnej, gazie i ekologicznym gazie oraz usługach w tym zakresie. Zajmuje się produkcją, dystrybucją i sprzedażą zrównoważonej energii elektrycznej w całej Europie oraz świadczy usługi związane z energią na rzecz firm zewnętrznych.

Za pomocą rozwiązania Vuforia Expert Capture wykorzystującego technologię rzeczywistości rozszerzonej firma Edison zwiększy wydajność pracowników, obniży koszty szkoleń i zmieni codzienne procedury obsługi technicznej w procesy cyfrowe. Dzięki rozwiązaniu pracownicy będą mieli dostęp do szczegółowych instrukcji, najlepszych praktyk i materiałów szkoleniowych opartych na rzeczywistości rozszerzonej. Instrukcje kontekstowe dostarczają operatorom informacji za pośrednictwem narzędzi takich jak telefony komórkowe, tablety, dokumenty tekstowe i okulary, zwiększając tym samym bezpieczeństwo pracowników dzięki immersyjnym wskazówkom dostępnym bez konieczności obsługi ręcznej. 

Jak twierdzi Cecilia Scaffidi, dyrektorka ds. zapotrzebowania na technologie cyfrowe w firmie Edison, ?Przy wsparciu zespołu Rockwell Automation i z wykorzystaniem okularów z rozwiązaniem Vuforia Expert Capture w ciągu zaledwie jednego dnia zarejestrowaliśmy procedurę techniczną realizowaną przez jednego z naszych specjalistów operatorów, opracowaliśmy kolejne etapy procesu i opublikowaliśmy je w rozwiązaniu AR do użytku przez nowych operatorów. Możliwość rejestrowania, dokumentowania i udostępniania wiedzy technicznej w ten sposób znacznie zwiększy wydajność i bezpieczeństwo we wszystkich naszych zakładach?.

Zdaniem Malte?a Dieckelmanna, wiceprezesa ds. oprogramowania w regionie EMEA, ?Rozwiązanie Vuforia Expert Capture pozwoliło firmie Edison zrobić kolejne kroki na drodze do transformacji cyfrowej. Dzięki temu, że zarejestrowane treści cyfrowe można wykorzystywać offline, oprogramowanie to umożliwiło firmie Edison cyfryzację procedur obsługi i konserwacji, obniżenie kosztów szkoleń i poprawę bezpieczeństwa pracowników w sektorze energii odnawialnych, którzy nie zawsze mają dostęp do Internetu?.


Rockwell Automation