Robot do eksperymentów

Studenci Uniwersytetu Stanforda programują lekkiego robota firmy KUKA, ucząc go różnych gier i zabaw. Potrafi grać w bilbokiet i tenisa stołowego, a także sterować dronem tak, aby wylądował na specjalnej platformie.
Programowanie robota w języku wysokiego poziomu
Zadaniem studentów w trakcie kursu na uniwersytecie było ? wykorzystać wszystkie umiejętności robota. Projekt związany z tenisem stołowym stanowił tu wyzwanie. Wymagał systemu wizyjnego, manipulacji obiektem i szybkiej reakcji w czasie rzeczywistym. Poza tym LBR iiwa nie potrafi obracać swoich ?nadgarstków?, aby nadać piłeczce wystarczający impet. Robot musiał być zaprogramowany w taki sposób, aby mógł obserwować tor lotu piłeczki i ocenić, gdzie wyląduje.
Określanie pozycji, wysoki stopień wrażliwości i inne 
Określanie pozycji, systemy wizyjne, czujniki momentu obrotowego przegubów o wysokiej czułości, wysoki stopień wrażliwości miały znaczenie również przy innych projektach. Robot charakteryzujący się wysokim stopniem wrażliwości ma zainstalowaną na kiści platformę do lądowania. Tym samym jest w stanie śledzić lot drona, który może bezpiecznie wylądować na tej platformie. Również w przypadku kendamy ? japońskiej gry zręcznościowej ? wszystkie umiejętności robota o siedmiu osiach musiały ze sobą współgrać. Ruch oscylacyjny ramienia robota powoduje, że piłeczka ląduje w lejkowatym pojemniku.
Lekki robot KUKA rozpoznaje obiekty w pomieszczeniu
Zadania postawione studentom wymagały posiadania rozległej wiedzy podstawowej. Musieli oni zaprogramować robota w taki sposób, aby potrafił określić swoją pozycję w pomieszczeniu. Robot musiał być w stanie rozpoznać znajdujące się wokół niego obiekty, a następnie samodzielnie zainicjować interakcję pomiędzy robotami a ich otoczeniem.