RFID – skazany na sukces

    Technologia Radio Frequency Identification (RFID) upowszechni się już w przyszłym roku – przewidują eksperci Unisys Global Visible Commerce.
    Przedsiębiorstwa, które dotychczas koncentrowały się na implementacji Radio Frequency Identification, zaczną traktować RFID jako integralny element biznesu.
    – Sceptycy, którzy myśląc o RFID dostrzegają tylko problemy, są w błędzie – powiedział Peter Regen, wiceprezes działu Unisys Global Visible Commerce. – 30 lat temu producenci dóbr konsumpcyjnych twierdzili, że kody kreskowe nie przyjmą się, bo są drogie i niepotrzebne. Dziś takimi kodami oznacza się prawie 90% towarów w każdym supermarkecie. A RFID rozpowszechnia się jeszcze szybciej od nich.
    Według Unisys w transporcie lotniczym wykorzystanie RFID podwoi się w 2006 r. wskutek przyjęcia nowych regulacji prawnych, które pozwalają na stosowanie pasywnej identyfikacji towarów przewożonych samolotami. Jednak transport lotniczy nie jest wyjątkiem. Postęp w wykorzystaniu RFID dotyczy całego przemysłu transportowego, który szybko dostrzeże korzyści, jakie odnoszą ci, którzy wcześniej zdecydowali się na implementację tej techniki w: sprzedaży detalicznej, przemyśle samochodowym, opiece zdrowotnej i wojskowości.
    – Technologia RFID jest skazana na sukces – powiedział Donald Bowersox, profesor z Uniwersytetu Stanowego Michigan. – Zastosowanie tej techniki oznacza przejrzystość łańcucha dostaw, innymi słowy, koniec ryzyka i niepewności, które dotychczas stanowiły stały element gry.
    Pod naciskiem największych detalistów dostawcy zaczęli implementować RFID już w 2003 r. W 2005 r. rozwój RFID gwałtownie przyspieszył, dzięki wprowadzeniu standardu pasywnej identyfikacji – Gen 2. Zdaniem przedstawicieli Unisys popyt na usługi outsourcingowe związane z tą techniką wzrośnie w 2006 r. czterokrotnie.
    – Technologia RFID stanie się niezastąpionym elementem biznesu – kończy Peter Regen. – Nie będzie tylko techniką identyfikacji, ale także źródłem informacji, których odpowiednie wykorzystanie pozwoli firmom zwiększyć efektywność i zaoszczędzić miliardy dolarów.
    Więcej informacji na temat technologii RFID – w grudniowym temacie z okładki CE Polska