Nowe maszyny Promotechu na Półwyspie Arabskim

Nowy model wypalarki i robot do spawania belek stalowych są przebojem oferty Promotechu na targach branży spawalniczej SteelFab w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Odbywające się w Sharjah targi SteelFab 2015 to jedna z najważniejszych branżowych imprez na świecie. Skupia ponad 300 wystawców z różnych stron świata, prezentujących maszyny i urządzenia do cięcia i obróbki metali. Promotech  bierze udział w targach już po raz piąty. Oprócz podstawowego asortymentu – wiertarek elektromagnetycznych, ukosowarek i wózków spawalniczych – spółka  prezentuje w tym roku dwie duże maszyny. 
Jedną z nich jest numeryczna wypalarka  do profilowego ciecia rur. Promotech wystawia najnowszy, pięcioosiowy model PPCM 650,  który po targach ma trafić do nowo zorganizowanego salonu wystawowego Promotechu w Dubaju.
– Mamy już pierwszą instalacje takiej maszyny w ZEA i idziemy za ciosem – mówi Bohdan Zaleski, współwłaściciel i wiceprezes Promotechu ds. sprzedaży. – To niezbędne urządzenie dla wszystkich firm, które budują stalowe konstrukcje rurowe. Wykorzystywane są m.in przy budowie konstrukcji platform wiertniczych czy najnowszych stadionów. W Emiratach oprócz realizacji wielu ambitnych projektów, trwają przygotowania do World Expo 2020. Chcemy by nasze maszyny zaistniały na tym Expo na 5 lat przed otwarciem, czyli już podczas budowy.
Druga nowość Promotechu eksponowana na SteelFab 2015 to 12-metrowa maszyna WA, która jest prostym robotem do spawania długich belek stalowych.
– To będzie premiera tej maszyny na Półwyspie Arabskim  i jest już pierwszy poważnie zainteresowany nią klient – dodaje Bohdan Zaleski –  Po latach korzystania z pół-darmowej siły roboczej z Bangladeszu i Indii, przedsiębiorcy z branży metalowej w ZEA, zaczynają szukać sposobów na zredukowanie ilości pracowników i podniesienie jakości poprzez automatyzacje procesów spawalniczych.
Pierwsze maszyny Promotechu trafiły do Dubaju w 2005 r. i od tamtej pory spółka sprzedaje swoje urządzenia do wszystkich rozwijających krajów arabskich, przede wszystkim do ZEA, Królestwa Arabii Saudyjskiej, Kataru, Omanu, Kuwejtu, a także do Egiptu. Poprzez udział targach w Sharjah spółka chce dotrzeć do kolejnych potencjalnych kontrahentów z tego regionu.
– Wszystko wskazuje na to, że pomimo niskich cen ropy ten rok będzie dla nas na tamtych rynkach rekordowy – dodaje Prezes Zaleski. – Kluczem do sukcesu są oczywiście właściwi ludzie po obu stronach – profesjonalny, dynamiczny, młody zespół, który realizuje cele i buduje naszą reputację tutaj, a po tamtej stronie – świetny partner handlowy i doświadczony product manager. To pozwala nam myśleć bardzo optymistycznie o najbliższej przyszłości w tym regionie świata.
Jak podkreśla Bohdan Zaleski, charakterystycznym zjawiskiem dla tamtejszych rynków jest wielokulturowość środowiska biznesowego.
– Mamy tam do czynienia z managerami dosłownie z całego świata – mówi. – Jednak większość z nich pochodzi albo z krajów arabskich , albo z Indii i Pakistanu. A te nacje zdecydowanie chcą kupować od swoich ziomków. Europejski producent taki jak Promotech, by tam zaistnieć, musi zbudować sieć sprzedaży, która też będzie tak wielokulturowa.