Kwietniowe Hannover Messe: Pomoc ministerstwa gospodarki dla wystawców

    Produkcja przemysłowa w Polsce rośnie w wielu sektorach w tempie dwucyfrowym. Od momentu wstąpienia do UE bardzo szybko, jeszcze szybciej niż produkcja, rosną nasze obroty z partnerami zagranicznymi. Wymiana i kooperacja zagraniczna już stała się czynnikiem o decydującym znaczeniu dla naszego tempa rozwoju. O tym, jak Targi Hanowerskie pomagają w promocji polskich firm i produktów zagranicą Control Engineering Polska rozmawiał z Ewą Samkowską (na zdjęciu) – przedstawicielem w Polsce Deutsche Messe AG, Hannover.

    CE Polska: Co wyróżnia kwietniowe HANNOVER MESSE?
        Ewa Samkowska: Deutsche Messe AG – właściciel hanowerskich targów – ma potężny potencjał. Posiadamy 60 przedstawicielstw
    zagranicznych i tereny targowe o powierzchni miliona metrów kwadratowych, na których odbywa się corocznie 50 imprez targowych
    z 21 000 wystawców. HANNOVER MESSE (odbywające się w roku bieżącym od 24 do 28 kwietnia) to platforma prezentacji zintegrowanych
    rozwiązań dla zakładów przemysłowych, a także lider wśród imprez prezentujących i wspomagających wprowadzanie na rynek nowych technologii.
    Główne tematy, to:

    • automatyzacja przemysłowa,
    • energetyka – konwencjonalna i ze źródeł odnawialnych,
    • mikrotechnologia oraz
    • prezentacje osiągnięć i prac badawczo–rozwojowych.

    Ekspozycję podbudują merytorycznie liczne wysokospecjalistyczne
    seminaria i spotkania dyskusyjne. Ważnym wątkiem będzie też prezentacja „na żywo” przykładów praktycznych zastosowań innowacyjnych rozwiązań technologicznych z zakresu automatyzacji procesów produkcji i budynków przemysłowych. Jest pewne, że targi w Hanowerze prezentują rozwiązania innowacyjne, które będą stosowane
    w przyszłości.
    CE Polska: Obecność polskich wystawców z pewnością
    warto bardziej wyeksponować…
        ES: W naszych imprezach hanowerskich co roku bierze udział około 100 firm z Polski. Wiele z nich przyjeżdża od lat – więc myślę, że cenią sobie obecność na naszych targach. Wiem też, że dzięki naszym targom osiągają wymierne korzyści. Zapraszamy również specjalistów ds. inwestycji i menedżerów do odwiedzenia naszych targów, znajdą tu na pewno wiele inspiracji odnośnie rozbudowy i unowocześnienia
    własnych zakładów.
    Dużym wsparciem dla uczestników hanowerskich targów
    mogą być dotacje Ministerstwa Gospodarki RP, realizowane
    w ramach sektorowego programu operacyjnego Unii Europejskiej
    „Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw”. Uzyskać można zwrot 50% kosztów całkowitych udziału w targach, maksymalnie 20 000 zł.
    Polscy wystawcy mogą liczyć na Deutsche Messe AG. Dokładamy
    wszelkich starań, aby naszym wystawcom ułatwić rozwiązanie
    technicznych i logistycznych problemów, związanych np. z budową stoisk, infrastrukturą stoiska czy zakwaterowaniem. Pomocą służy też wystawcom Wydział Ekonomiczno-Handlowy konsulatu RP w Hamburgu.
    Nasz najważniejszy argument – to 1,79 miliona zwiedzających.

    Z Ewą Samkowską rozmawiał
    Adam Majczak, redaktor CE Polska