Dassault Systèmes umożliwia DS Automobiles przekształcenie salonu sprzedaży w doświadczenie zanurzenia w wirtualnej rzeczywistości

    Dassault Systèmes, 3DEXPERIENCE Company, światowy lider w dziedzinie oprogramowania projektowego 3D oraz rozwiązań 3D Digital Mock Up i oprogramowania do zarządzania cyklem życia produktu (PLM), poinformowała, że DS Automobiles, marka premium należąca do koncernu PSA Group, używa funkcji "Virtual Garage" (wirtualny garaż)– rozwiązania oferującego zupełnie nowe możliwości, wspierając wprowadzenie na rynek nowego SUV-a DS 7 CROSSBACK pokazanego po raz pierwszy w trakcie 87. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Dzięki nowemu rozwiązaniu DS Automobiles ożywia swoje salony sprzedaży i całkowicie zmienia doświadczenia związane z zakupem samochodu, oferując funkcję "DS Virtual Vision" i pozwalając klientom zanurzyć się w wirtualnej rzeczywistości już podczas wyboru pojazdu.

    Większość konsumentów odwiedza salon samochodowy jedynie raz lub dwa razy. Wirtualne technologie mogą całkowicie odmienić proces zakupu pojazdu i związane z tym doświadczenia zarówno od strony konsumenta, jak i sprzedawcy.  DS Automobiles wykorzystuje wirtualne aplikacje i wirtualną rzeczywistość, aby zaprezentować konsumentom nowe doświadczenie  sprzedaży i, wysokiej jakości, wizualny marketing, tak by klient w wirtualnym świecie dokładnie przyjrzał się modelom marki DS, a zwłaszcza DS 7 CROSSBACK, jeszcze zanim zostanie on wprowadzony na rynek. DS Automobiles może w ten sposób wprowadzić nowy sposób interakcji klienta z produktem, który zoptymalizuje wykorzystanie przestrzeni w salonie i zwiększy sprzedaż. 
    W celu wzbogacenia doświadczenia zwanego "DS Virtual Vision", DS Automobiles wykorzystało funkcję "Virtual Garage" umożliwiającą zanurzenie się w wirtualnej rzeczywistości z DS 7 CROSSBACK i resztą samochodowej kolekcji.  W oparciu o stworzoną przez Dassault Systèmes platformę 3DEXPERIENCE, funkcja "Virtual Garage" dostarcza nowych doświadczeń w zakresie sprzedaży i marketingu 3D oraz stosowania aplikacji, które ukazują emocjonalne podejście marki do konsumentów i tworzenia nowych produktów.
    Uczestnicy Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie mieli okazję wirtualnie znalezć się na Place de la Concorde w Paryżu, gdzie mogli obejrzeć modele SUV-a i jego limitowaną edycję DS 7 CROSSBACK La Première. W trakcie wydarzenia dostępne były także fizyczne wersje samochodów DS. Każdy mógł usiąść we wnętrzu samochodu, obejść go dookoła, odkryć jego unikalnewewnętrzne i zewnętrzne cechy w realistycznym środowisku, używając jedynie specjalnych gogli HTC Vive. 
    Po zakończeniu eventu, DS Automobiles planuje wprowadzenie funkcji "DS Virtual Vision" w sieci sprzedaży w Europie w salonach DS STORES. To tutaj, wyłącznie w wirtualnej rzeczywistości, konsumenci mogą odkryć i zaprojektować swój wymarzony samochód marki DS, dobierając takie elementy jak listwy, kolory nadwozia i wyposażenie, spośród wielu kombinacji każdego modelu. 
    "Skuteczna sprzedaż pojazdów i odpowiedni marketing zamykają cały proces, który zaczął się od pewnej koncepcji i projektu" powiedział Olivier Sappin, Wiceprezes, Przemysł Mobilny i Transportowy, Dassault Systèmes. "Platforma 3DEXPERIENCE pozwala markom motoryzacyjnym wyróżniać się i dostarcza nowych doświadczeń z pobytu w salonie samochodowym poprzez wprowadzenie „grywalizacji”, wirtualnej rzeczywistości, interakcji oraz procesu odkrywania. Pozwala to na sprawdzenie gustu i preferencji klienta w czasie rzeczywistym nawet zanim pojazd jest fizycznie dostępny, a klient jedynie zapoznaje się z produktem przed jego zakupem."
    Więcej informacji o rozwiązaniach proponowanych przez Dassault Systèmes w przemyśle transportowym i samochodowym znajduje się na stronie.
    Źródło i zdjęcie: Dassault Systèmes