– Punktem wyjścia powinna być analiza obszaru objętego wdrożeniem oraz wyznaczonego celu biznesowego – radzi Mariusz Zabielski, prezes Siemens Industry Software. – Jednym słowem firma powinna sobie wewnętrznie odpowiedzieć na pytanie, co chce usprawnić biznesowo i jakie podjąć działania operacyjne, aby to osiągnąć.
Jak wskazuje prezes Siemens Industry Software, rolą dostawcy rozwiązania jest wsparcie i ukierunkowanie klienta w optymalnym wykorzystaniu systemu PLM w ramach zdefiniowanych celów biznesowych.
– Stąd kluczowymi elementami są kompetencje oraz doświadczenie zespołu wdrożeniowego oparte na referencjach w Polsce – mówi Mariusz Zabielski. – Jest to pierwszy krok w wyborze tego typu rozwiązań informatycznych.
Siemens Industry Software wypracował w tym zakresie dwa sprawdzone scenariusze wdrożeniowe. Pierwszy dotyczy wdrożenia fundamentów PLM w oparciuo predefiniowane gotowe do użycia rozwiązanie Teamcenter. Drugi scenariusz pozwala na budowę złożonego rozwiązania PLM i bazuje na biznesowej analizie przedsiębiorstwa, prowadzącej do stworzenia dedykowanego rozwiązania.
– Kolejnym kryterium powinna być funkcjonalność, otwartość i skalowalność rozwiązania, dająca możliwość uwspólniania informacji oraz danych pochodzących z różnych źródeł dla wszystkich uczestników procesu wytwarzania produktu – wylicza Mariusz Zabielski.
Rozmówca zauważa, że polskie firmy produkcyjne próbują dokonywać wyboru systemów PLM w podobny sposób, jak w przeszłości wybierały systemy ERP. – Wybór systemu PLM tym różni się od ERP, że decyzja musi uwzględniać wiele elementów inżynierskich budujących przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa – wyjaśnia. – Elementy inżynierskie są unikalne i wymagają dużego rozumienia środowiska projektowego, technologii materiałowej i wytwarzania, itp. Opracowując nowy produkt do celu można dojść na tysiąc sposobów, ale tylko kilka z nich pozwoli na osiągnięcie sukcesu produktu. Systemy PLM pozwalają na znalezienie tych kilku optymalnych sposobów na sukces.
źródło www.wnp.pl