Biznes w najlepszym opakowaniu

Tegoroczna edycja Międzynarodowych Targów Techniki Pakowania i Logistyki TAROPAK zakończyła się ogromnym sukcesem wystawców. Zrozumiałe jest, że cieszą się również organizatorzy, którzy mogą pochwalić się samymi wzrostami.

Odbywające się na terenie 30 000 m kw. targi TAROPAK tworzyło niemal 600 firm z 30 krajów świata. W ciągu czterech dni targi odwiedziło 44 600 zwiedzających. Ta imponująca statystyka stawia tę imprezę w panteonie gwiazd Międzynarodowych Targów Poznańskich, a także w europejskiej czołówce targów skierowanych do odbiorców najnowszych produktów i usług z dziedziny pakowania oraz logistyki. A tych wystawcy zgłosili tym razem 130 i wiele z nich miało swoją premierę właśnie w Poznaniu. Innowacyjność i przebojowość aż 15tu produktów została zauważona przez Jury Konkursu o Złoty MedalMiędzynarodowych Targów Poznańskich. Prestiżowe nagrody wręczono podczas uroczystości otwarcia imprezy, połączonej z Galą Nagród, gdzie wystawcy otrzymali również statuetki Acanthus Aureus. Złote Akanty przyznano za stoiska, które w najlepszy sposób odzwierciedlały strategię marketingową danego wystawcy.

Odwiedziny targów TAROPAK były okazją do zapoznania się z ofertą wystawców, ale także do wzięcia udziału w ciekawych pokazach oraz konferencjach organizowanych wspólnie z partnerami Targów Poznańskich. Przez cztery dni targowe trwały prezentacje na przestrzeni IN4LOG Innovations for logistics – modelowym magazynie, zawierającym obszary składowania, komplementacji, transport wewnętrzny oraz system klasy WMS służący do zarządzania. Dużym zainteresowaniem publiczności cieszył się Sztaplar Show – prezentacja wózków widłowych na terenie otwartym. Dzięki zaangażowaniu wiodących producentów zwiedzający targi mogli przyjrzeć się najnowszym modelom, a także podziwiali umiejętności kierowców walczących o cenne nagrody. Targi TAROPAK obfitowały także w ciekawe konferencje i spotkania o charakterze branżowym.

W Poznaniu odbył się I Kongres Przemysłu Opakowań, którego uczestnicy omawiali aktualne problemy branży. Zwieńczeniem tego spotkania jest cenna monografia pt. „Przemysł Opakowań w Polsce”, zawierająca najważniejsze informacje o krajowym rynku opakowań. Wiele ciekawych informacji przyniosły również specjalistyczne konferencje: Benning Traction Day 2012,  „Logistyka produkcji Agile Pupply Chain”, „Innowacyjne opakowania” oraz „Zarządzanie produkcją w praktyce”.

Bardzociekawa, różnorodna, zlokalizowana w 6ciu pawilonach oraz na terenie otwartym ekspozycja targowa, a także pokazy i konferencje – to nie jedyny powód do dumy dla poznańskiego lidera przemysłu targowego. Największym plusem imprezy byli przede wszystkim profesjonalni zwiedzający. Pod tym hasłem, rodem z „targowej kuchni”, kryją się potencjalni oraz obecni inwestorzy, poszukujący najlepszych dróg rozwoju swoich przedsiębiorstw. Dla organizatorów targów priorytetem stał się komfort przybyłych na targi gości. Nowością, która umacnia pozycję lidera targów poznańskich, jest nie tylko system rejestracji zwiedzających, ale także wersja mobilna internetowych stron targowych, dostępna pod adresem m.mtp.pl. Dzięki takiemu rozwiązaniu uczestnicy targów mają w zasięgu ręki najważniejsze informacje o odbywających się właśnie targach (katalog wystawców, mapa terenów targowych, program wydarzeń) za pośrednictwem smartfonów. Jest to bezcenne dla osób, które są w trakcie podróży do Poznania lub aktywnie chcą korzystać z tego narzędzia już na miejscu.

W tym samym miejscu i terminie odbyły się Międzynarodowe Targi Technologii Spożywczych POLAGRA – TECH, Międzynarodowe Targi Wyrobów Spożywczych POLAGRA-FOOD, Międzynarodowe Targi Gastronomiczne POLAGRA GASTRO, Targi Wyposażenia Hoteli  INVEST HOTEL. Dzięki obecności na targach profesjonalistów z sektorów związanych z branżą spożywczą, gastronomiczną oraz hotelarską – wystawcy targów TAROPAK zdobyli wiele ciekawych kontaktów mających duże przełożenie na zwiększenie portfela zamówień w najbliższym czasie. Następna edycja targów TAROPAK odbędzie się za dwa lata, w 2014 roku.
Więcej informacji: www.taropak.pl, www.pakfood.pl