W 2011 roku odbyło się w Polsce 210targów (organizowanych przez członków Polskiej Izby Przemysłu Targowego), czyli o 17 mniej niż rok wcześniej. Wystawcy wynajęli 676 tys. mkw. powierzchni, czyli niemal tyle samo co w 2011 r., natomiast wzrosła zarówno liczba wystawców – do prawie 29 tys. (o 3,4 proc.) oraz zwiedzających – ponad 1 mln (wzrost o 9,7 proc.).
– Po okresie fascynacji internetem w połowie ubiegłej dekady, profesjonaliści z różnych branż ponownie doceniają wysoką jakość kontaktów bezpośrednich twarzą w twarz, szczególnie w przypadku decyzji o zakupie wyspecjalizowanych produktów – mówi Andrzej Byrt, prezes PIPT oraz prezes Międzynarodowych Targów Poznańskich. – Równolegle wzrasta poziom profesjonalizmu polskich organizatorów targów, którzy m.in. usprawnili systemy komunikacji i docierają do coraz szerszej grupy potencjalnych zwiedzających.
Jednak zaostrza się konkurencja rynkowa. Jej przejawem, nowym trendem wśród właścicieli terenów targowych, jest dywersyfikacja usług w kierunku budowy centrów konferencyjno – kongresowych. "To nowa jakość, która ma szanse przyciągnąć do miast targowych interesujące wydarzenia zarówno w wymiarze lokalnym jak i międzynarodowym" – dodaje Byrt.
Dlatego organizatorzy, którzy są jednocześnie dysponentami obiektów targowo-konferencyjnych, modernizują je i rozbudowują podnosząc ich jakość. Powstają też zupełnie nowe obiekty.
więcej na wnp.pl