Systemy CRM mogą być użytecznym narzędziem, które pozwoli zaoszczędzić czas i pieniądze. Wystarczy tylko je prawidłowo wdrożyć i stosować, a nasze działania staną się o wiele bardziej skuteczne, a przechowywanie danych prostsze niż do tej pory. Jednym z rozwiązań najnowszej generacji jest Businness Intelligence, który pozytywnie wpłynie na pracę naszych pracowników. Dlaczego warto się na niego zdecydować?
Business Intelligence to narzędzie niezbędne dla kierowników
Zazwyczaj wdrożenie systemów CRM uzależnione jest od tego, jaką wiedzę na ich temat mają kierownicy. Najlepiej funkcjonują, gdy szefowie traktują je jako kolejne narzędzie do zarządzania, wówczas chcą go używać na co dzień. Systemy mogą być używane do planowania spotkań, generowania raportów, a także analizy profili klientów. Właściciele często zapominają, że to oni powinni zachęcać pracowników do korzystania z systemów CRM oraz pokazywać, jak mogą poprawić operacje biznesowe i relacje z klientami.
Systemy CRM oraz Business Intelligence zazwyczaj są przedstawiane jako narzędzie dla sprzedawców, a nie kierowników, co jest błędem. Jeżeli szefowie będą ich używać, wówczas pracownicy będą bardziej skłonni dołączyć je do grona stałych narzędzi pracy. Dlatego warto pamiętać, że CRM jest stworzony w celu zarządzania relacjami z klientami, mogą współpracować z innymi systemami ERP. Z kolei BI to narzędzie, które ułatwi pracę nad danymi każdemu pracownikowi, który zyska do nich dostęp. Więcej na temat zalet Business Intelligence można znaleźć na https://humansoft.pl/business-intelligence/.
Business Intelligence może usprawnić działania działu sprzedaży
Business Intelligence może też znacznie poprawić wydajność działu sprzedaży oraz poprawić wyniki, a właściwie używane ułatwiają osiąganie celów na dany okres. Dzięki systemowi sprzedawcy znajdą wszystkie informacje w jednym miejscu, które można sobie przypomnieć przed ważnym spotkaniem. Dane mogą być uzupełniane nawet na bieżąco podczas rozmowy z klientem, a później można generować raporty, które pokażą, co wymaga poprawy oraz wskażą obecne trendy. Praca w systemie Business Intelligence jest możliwa również z telefonu komórkowego, więc dostęp do niego jest bardzo łatwy.
Business Intelligence pomoże w integracji zewnętrznych i wewnętrznych aktywności
Systemy CRM warto stosować do wprowadzania i przechowywania danych klientów, a użytkownicy powinni je postrzegać jako narzędzie, które pomoże im się stać bardziej efektywnymi. Business Intelligence to powinno być główne miejsce, w którym odbywa się aktualizacja informacji (dodawania, edytowania i usuwania). W dodatku praca w systemie pozwala na łatwą budowę raportów, z którym poradzi sobie każdy pracownik. Wystarczy tylko przeciągnąć konkretne danych w odpowiednie miejsce, a po chwili otrzymamy konkretne podsumowania. Nie zapominajmy też, że system przelicza setki miliony rekordów i zapisuje je w unikalny sposób. W dodatku Business Intelligence ma o wiele mniejsze wymagania sprzętowe niż inne systemy CRM.
Źródło: HUMANSOFT