Spadek koniunktury rynkowej

    Adam Więch, dyrektor zarządzający, Steute Polska
    Spadek koniunktury rynkowej
    Niestety, pierwsze miesiące bieżącego roku nie pozostawiają raczej złudzeń ? spadek koniunktury w przemyśle stał się faktem. Naprawdę niewiele pozostało branż, w których poziom inwestycji i ? co za tym idzie ? zakupów przynajmniej utrzymał się na ubiegłorocznym poziomie. Przemysł samochodowy, maszynowy, chemiczny, wydobywczy kruszyw, a nawet mniej podatna na kryzys energetyka dotknięte są spadkiem rynkowegopopytu lub przezornie wstrzymują okresowo własne inwestycje. Przekłada się to bezpośrednio na spadek zainteresowania podzespołami systemów automatyki i bezpieczeństwa. W obliczu tego stanu rzeczy konkurujący ze sobą liczni dostawcy szykują się po raz kolejny do ostrej walki o klienta, co zaowocuje z pewnością ? jak to miało już miejsce w poprzednich okresach dekoniunktury ? spadkiem cen ofertowych. Odbiorcy z kolei będą rozglądać się bacznie za tańszymi rozwiązaniami technicznymi.
    Okres gorszej koniunktury rynkowej przeważnie służy, a na pewno służyć powinien, poprawieniu efektywności działań marketingowych i sprzedażowych, przyjrzeniu się kosztom funkcjonowania przedsiębiorstwa i ewentualnym działaniom optymalizacyjnym, o ile oczywiście zostały na to zawczasu zgromadzone odpowiednie środki.