W Bielsku-Białej w fabryce Avio powstawać będą części najnowszych silników do boeingów. Specjalnie budowana linia technologiczna ma kosztować włoskie Avio ? partnera General Electric ? prawie 100 mln zł. Na produkcję istotnego modułu potężnego silnika GEnx 2B ? tzw. część stałą turbiny niskiego ciśnienia ? bielska fabryka będzie miała wyłączność.
Sukces jest podwójny, bo to właśnie inżynierowie z polskiego centrum badawczo-rozwojowego we współpracy z konstruktorami GE zaprojektowali urządzenie i doprowadzili do jego wdrożenia.
? W ciągu dwóch najbliższych lat zainwestujemy w nową linię technologiczną tyle, ile do tej pory w sumie wydaliśmy na zbudowanie całego biznesu Avio w kraju, czyli 100 mln zł ? mówi Krzysztof Krystowski, prezes Avio Polska.
Polski oddział włoskiego koncernu na początku obecnej dekady stworzył w Bielsku-Białej fabrykę produkującą łopatki turbin, a w ostatnich latach rozwinął inżynierskie centrum zatrudniające 75 konstruktorów. Po uruchomieniu produkcji modułów silnika GEnx 2B firma, w której obecnie pracuje 350 osób, zwiększy zatrudnienie o kilkudziesięciu nowych pracowników.
(Rzeczpospolita)