Opel zaplanował na wrzesień przestoje, Fiat wyprodukuje o 50 tys. aut mniej. Jedynie poznański Volkswagen w dalszym ciągu zapowiada wzrost produkcji o 18 proc. Powodem cięć w produkcji jest spadek zamówień w Europie, który może się jeszcze pogłębić – pisze "Rzeczpospolita".
– Weryfikujemy plany z powodu załamania europejskiego rynku – powiedział "Rz" rzecznik General Motors Poland Przemysław Byszewski. Taka sytuacja była nie do pomyślenia przed wakacjami, kiedy to – ze względu na duży popyt na astrę – kierownictow zdecydowało o wprowadzeniu dodatkowych zmian w soboty. Teraz, po korekcie planów, z fabryki wyjedzie 176 tys. samochodów (wcześniej była mowa o 182 tys.) – czytamy w "Rzeczpospolitej".
Jeszcze mocniej koryguje prognozy produkcyjne Fiat Auto Poland. W tym rokuz tyskiej fabryki miało wyjechać ok. 550 tys. aut. Teraz FAP zakłada produkcję na poziomie 500 tys. – napisała "Rz".
Prognozę całorocznej produkcji polskich fabryk obniżyła firma analityczna AutomotiveSuppliers. W maju zakładała ją na poziomie 900 tys. sztuk – teraz szacuje ją na poziomie 860 tys. – napisała "Rzeczpospolita".