Francuska spółka Saft dostarczyła baterie, które mają być źródłem zasilania awaryjnego dla pociągów nowej linii numer 6 w metrze w Pekinie.
System baterii został zainstalowany przez chińskiego producenta pojazdów szynowych – Changchun Railway Vehicles (CNR), który z kolei dostarczył wagony metra.
Spółka Saft nazwała ten kontrakt ?największym, pojedynczym zamówieniem, jakie otrzymała do tej pory z Azji?, informuje portal GlobalRail.
Każdy skład metra na linii nr 6 ma obecnie po dwie baterie niklowe. Według założeń, mają one zapewnić zasilanie awaryjne przez 45 minut, w przypadku odłączenia zasilania podstawowego.
Linia nr 6 została zaprojektowana, aby zwiększyć prędkość podróży i liczbę przewożonych pasażerów w godzinach szczytu.
?Jej niezawodność funkcjonowania ma absolutnie kluczowe znaczenie, także dla systemu wind i schodów ruchomych, stąd konieczność zainstalowania baterii? ? powiedział Chenhui Yang, zastępca generalnego inżyniera CNR CRC.