Niezależnie od tego, czy chodzi o pracowanie, czy o spędzanie wolnego czasu i nasze hobby, możliwość korzystania z technologii bezprzewodowych jest zawsze mile widziana. A możemy to robić m.in. dzięki technologii Bluetooth, kontroli głosowej i urządzeniom nazywanych po angielsku ?wearables?. Dzięki nim wielozadaniowość staje się po prostu możliwa. Ludzie mogą obecnie rozmawiać przez telefon podczas przygotowywania obiadu lub przełączać kanały telewizyjne i włączać nowy podcast nawet będąc w innym pokoju. A jak ma się to do pracy?
Wyobraźmy sobie teraz oszczędność czasu, produktywność i wygodę, jakie można uzyskać, jeśli z odpowiedniego portfolio urządzeń ubieralnych będą korzystać pracownicy tzw. pierwszej linii. Jeśli spojrzymy na rynek, to zmienił się sposób, w jaki ludzie robią zakupy. Oznacza to coraz większe ilości kompletacji, pakowania i płynnej realizacji większej liczby zamówień, co jest jeszcze trudniejsze przy dzisiejszych niedoborach siły roboczej. Proponujemy więc wykorzystać przenośną elektronikę nie tylko podczas porannego biegania, ale także w firmie.
W ciągu ostatnich dwóch lat dziewięciu na dziesięciu operatorów magazynów objętych badaniem Zebra Warehousing Vision Study podało średni wzrost wolumenu wysyłek o 23% w sektorze realizacji zamówień między firmami, a niemal tyle samo osób odnotowało taki sam wzrost w przypadku realizacji zamówień bezpośrednio do konsumentów. Ponad połowa respondentów stwierdziła, że znalezienie i przeszkolenie pracowników magazynowych jest jednym z największych wyzwań, z jakimi boryka się ich organizacja.
Z tego samego badania wynika również, że ponad jedna trzecia ankietowanych decydentów z branży magazynowej przyznaje, że mocniej koncentruje się na wyzwaniach związanych z realizacją zamówień wychodzących, takich jak wydajność kompletacji, czas realizacji zamówienia oraz pakowanie, układanie i załadunek. Zasadniczo detaliści i magazyny muszą dostosować się do zmieniających się przyzwyczajeń konsumentów, a także oczekiwań pracowników.
Wejdź w świat wearables – technologii na twojej dłoni (dosłownie)
Po pierwsze, warto przypomnieć czym są urządzenia ubieralne? To po prostu technologia, którą możemy nosić jak zegarek. Należą do niej urządzenia, które mogą nosić pracownicy pierwszej linii – okulary, mobilne komputery na nadgarstkach, skanery pierścieniowe – i są one jednym z rozwiązań usprawniających przepływ pracy dla sprzedawców detalicznych i operatorów magazynów.
Jaka jest ich największa korzyść? Urządzenia ubieralne pozwalają pracownikom pierwszej linii pracować bez dodatkowego użycia rąk i skupienia. Oznacza to, że eliminują powtarzalne i czasochłonne skanowania kodów kreskowych podczas podnoszenia i odkładania przedmiotów, przenoszenia wózków, wielokrotnego sprawdzania urządzeń, ekranów, dokumentów, schowków i innych.
Te drobne ruchy składają się na sporą ilość czasu traconego w ciągu dnia pracy lub zmiany przy inwentaryzacji, kompletowaniu, pakowaniu i realizacji zamówień. Urządzenia ubieralne są bardziej przydatne niż kiedykolwiek, ponieważ rosną wymagania dotyczące realizacji zamówień, zarządzania zwrotami i szybkości przetwarzania. Oszczędzają czas pracowników pierwszej linii, pozwalając im robić więcej i poruszać się bardziej naturalnie. Mogą stworzyć nowy łańcuch zadań, w którym praca staje się po prostu bardziej intuicyjna.
Nadeszła nowa generacja
Urządzenia o jakich mówimy zostały zaprojektowane i skonstruowane specjalnie dla ekosystemów magazynowych i handlowych, a ich celem jest wyposażenie pracowników pierwszej linii w narzędzia, które zapewnią im większą wygodę i produktywność w codziennej pracy. I na dodatek wciąż stają się coraz lepsze. Pierwsze sprzęty wearables dla biznesu zostały wprowadzone ponad 20 lat temu i wymagały centralnego komputera mobilnego (często przymocowanego do przedramienia pracownika) oraz podłączonych do niego urządzeń peryferyjnych, takich jak skaner kodów kreskowych. Obecnie wyposażenie nowej generacji składa się tylko z jednej części – nie wymaga ?hosta? (komputera mobilnego i/lub skanera), tworząc nowy poziom bezproblemowej funkcjonalności.
Podobnie jak tradycyjne urządzenia ubieralne, urządzenia nowej generacji mogą być zintegrowane z oprogramowaniem do zdalnego zarządzania, aktualizacji, sprawdzania, zabezpieczania i utrzymywania danych, a także mogą być połączone z systemem analitycznym dla wdrażania usprawnień. Komunikacja i synchronizacja są również wspierane przez technologię push-to-talk. Choć mniejsze niż te poprzednich generacji, najnowsze urządzenia wearables nadal dostarczają wszystkiego, czego potrzebują pracownicy pierwszej linii, aby zwiększyć efektywność, wydajność i zaangażowanie.
Oprogramowanie do zarządzania zadaniami może być z nimi w pełni zintegrowane, dzięki czemu pracownicy mogą widzieć, rejestrować i zarządzać zadaniami w trakcie pracy. Na przykład pracownicy handlu detalicznego w sklepie mogą nosić komputer na nadgarstku lub skaner pierścieniowy na palcu, co pozwala im wykonywać zadania, takie jak skanowanie zasobów, mając obie dłonie całkowicie wolne. Do dyspozycji jest jeszcze aktywacja głosowa.
Wykorzystanie siły roboczej
Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na wyniki związane z produktywnością, sprzedawcy detaliczni i operatorzy magazynów będą kontynuować swoją cyfrową transformację, która obejmuje urządzenia ubieralne. W 2019 r. prawie jedna czwarta badanych decydentów branży magazynowej zarządzała operacjami za pomocą systemów opartych na papierze lub stacjonarnych stacji roboczych. Prognozuje się, że liczba ta spadnie do zaledwie 5% w ciągu najbliższych pięciu lat, ponieważ pracownicy coraz częściej otrzymują urządzenia mobilne i rozwiązania ze sfery automatyki przemysłowej.
Podobnie jest zresztą w handlu detalicznym. Niemal ośmiu na dziesięciu decydentów z branży detalicznej (78%) twierdzi, że są pod presją zwiększenia wydajności przetwarzania/realizacji zamówień online. Sprzedawcy detaliczni i magazyny skłaniają się obecnie ku technologii ubieralnej: 69% pracowników handlu detalicznego twierdzi, że może zapewnić lepszą obsługę klienta, korzystając z komputerów typu wearable, a 94% pracowników magazynów będzie wyposażonych w taki sprzęt w ciągu najbliższych pięciu lat.
Ale korzyści płynące z technologii wearable wykraczają poza szybkość i wydajność. Pracownicy pragną technologii. Siedmiu na dziesięciu pracowników handlu detalicznego twierdzi, że czują się bardziej doceniani przez pracodawcę, gdy ten zapewnia im nowoczesna narzędzia, a około 70% uznało, że komputery przenośne i skanery pierścieniowe pomagają im zapewnić lepszą obsługę klienta. W badaniu 92% decydentów z branży magazynowej zgodziło się, że postęp technologiczny sprawi, że magazyn będzie bardziej atrakcyjny dla pracowników. A ośmiu na dziesięciu pracowników magazynu oczekuje, że technologia dostarczana przez ich pracodawcę będzie tak łatwa w użyciu, jak ich własne smartfony.
Usprawnienie mobilnego ekosystemu
Stale rozwijający się handel elektroniczny będzie dalej napędzał zapotrzebowanie na lepsze rozwiązania w zakresie realizacji zamówień w magazynach i sklepach. Do 2025 roku 60% przedsiębiorstw będzie korzystać z pięciu lub więcej technologii bezprzewodowych jednocześnie. Urządzenia ubieralne to korzyść dla obu stron, umożliwiając pracę na pierwszej linii w bardziej produktywnym i naturalnym ekosystemie. Jeśli musisz zoptymalizować przepływ pracy i pracowników, po prostu potrzebujesz tego sprzętu w portfolio.
Skontaktuj się bezpośrednio z Paulem Reedem przez LinkedIn, albo napisz do Zebra Technologies przez formularz kontaktowy.
Paul Reed, Product Manager, Enterprise Mobile Computing EMEA, Zebra Technologies