W ciągu ostatnich 2 lat ponad jedna trzecia niemieckich przedsiębiorstw przemysłowych wprowadzała innowacje w zakresie digitalizacji produkcji lub produktów. Do digitalizacji procesów produkcyjnych przygotowuje się także ThyssenKrupp.
Kwestię digitalizacji poruszył podczas wizyty w produkującym elementy podwozi zakładzie ThyssenKrupp w Schönebeck Sigmar Gabriel, niemiecki minister gospodarki. – Digitalizacja naszej gospodarki ma miejsce nie tylko w instytucjach badawczych i firmach start-up. Już dawno sięgnęła niemieckiego przemysłu. Od początku 2013 roku niemal 40 procent przedsiębiorstw przemysłowych w Niemczech zrealizowało innowacyjne projekty w dziedzinie produkcji lub produktu albo wprowadziło nowe modele biznesowe, które opierają się na wykorzystaniu technologii informacyjnych i komunikacyjnych. W szczególności przemysł samochodowy i jego dostawcy uznali, że coraz większa integracja sieci zmienia wartość dodaną, tworzy nowe relacje podaży i nowe modele biznesowe ? powiedział Gabriel.
ThyssenKrupp zapowiedział, że przygotowuje się do digitalizacji procesów produkcyjnych na poziomie grupy. Grupa standaryzuje procesy i budowę globalnie wspólnej infrastruktury IT. Proces ma objąć gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie dużych ilości danych z procesu produkcji.
Schönebeck jest jednym z trzech zakładów w których już prowadzone są wspólne analizy big data. Ponad 200 parametrów z zakresu sterowania systemami produkcji i montażu jest zapisywanych, gromadzonych, a potem analizowanych przez wyspecjalizowane programy komputerowe. Ma to pozwolić na zauważenie niewidocznych dotąd prawidłowości zachodzących w produkcji i korelacji między poszczególnymi etapami procesów. – Na bazie tych informacji chcemy stworzyć predykcyjne modele, które pomogą zidentyfikować potencjalne źródła błędów procesów produkcji i jej planowania. Pomoże nam to poprawić standardy i zwiększyć produktywność zakładów ? powiedział Patrick Vith, dyrektor operacyjny segmentu układów kierowniczych ThyssenKrupp, do którego należy zakład w Schönebeck.
Układy kierownicze należą do najbardziej skomplikowanych komponentów samochodu. Dotyczy to szczególnie układów ze wspomaganiem elektrycznym, które współdziałają z różnego typu systemami wspierającymi kierowcę i zwiększającymi bezpieczeństwo, a z czasem zaczną odgrywać bardzo ważną rolę w przypadku wprowadzenia w pełni zautomatyzowanych trybów jazdy samochodem. Specjaliści ThyssenKruppa wraz z przedstawicielami innych firm prowadzili w tym roku testy w pełni automatycznie poruszających się samochodów.
Źródło: WNP