Lena Lighting, która zadebiutowała 1. czerwca na warszawskiej giełdzie, rozważa akwizycje firm z branży na rynku polskim lub za granicą ? powiedział dziennikarzom podczas debiutu prezes spółki Maciej Rychlewski.
? Uważnie przyglądamy się rynkowi ? powiedział prezes. ? Jeśli pojawi się możliwość atrakcyjnej akwizycji na rynku krajowym lub zagranicznym, to ją rozważymy.
Akcje Leny Lighting wzrosły na otwarciu w debiucie o 10,6% do 7,85 zł, a o godzinie 11.15 zwyżkowały 6,33% do 7,55 zł. Debiutującymi równolegle prawami do akcji serii C w pierwszej godzinie sesji nie handlowano.
Środki z emisji zostaną przeznaczone głównie na rozwój produkcji (budowa nowej linii do wytwarzania opraw przenośnych i rozbudowa powierzchni produkcyjno-magazynowej) oraz na wprowadzenie zintegrowanego systemu informatycznego. ? Na te cele chcemy wydać 8-12 mln zł; 9 mln zł pozyskaliśmy z emisji, jeśli wydatki inwestycyjne będą większe, to wówczas sfinansujemy je długiem ? powiedział Rychlewski.
Extra online
Na warszawskiej giełdzie notowanych jest od 1. czerwca 23 mln 323 tys. 200 akcji oraz 1 mln 250 tys. praw do akcji (PDA) serii C Leny Lighting, która produkuje i dystrybuuje oprawy oświetleniowe.
W ofercie publicznej Leny Lighting SA przydzielono 1 mln 250 tys. akcji serii C i 4,9 mln akcji serii A, czyli wszystkie oferowane walory. Spółka pozyskała z emisji 9 mln zł. Cena emisyjna i cena sprzedaży akcji Leny Lighting w publicznej ofercie została ustalona na 7,10 zł.
Lena Lighting prognozuje wzrost zysku netto w 2005 roku do 14,56 mln zł z 11,36 mln zł rok wcześniej, a przychodów ze sprzedaży do 95 mln zł z 76 mln zł.
Źródło: PAP