Aktuatory ServoTube XHB

Siłownik liniowy XHB, wykonany ze stali nierdzewnej, z wygładzonymi krawędziami zapobiegającymi gromadzeniu się zanieczyszczeń i stopniem ochrony IP69K (pozwalającym na łatwe i szybkie mycie pod wysokim ciśnieniem) doskonale nadaje się do zastosowań w sterylnych warunkach produkcji w przemyśle spożywczym i farmaceutycznym.
Aktuator do pracy w sterylnym, zanieczyszczonym lub wilgotnym środowisku oznaczony symbolem XHB, produkowany przez firmę Copley Controls, jest nową, 600-woltową wersją znanego na rynku aktuatora XTA38.
Siłownik XHB, tak jak i XTA38, z powodzeniem zastąpi siłownik pneumatyczny lub hydrauliczny. Jest idealny jako główny napęd liniowy w robotach przemysłowych i manipulatorach używanych na liniach produkcyjnych.
Siłownik XHB, wykonany ze stali nierdzewnej, z wygładzonymi krawędziami zapobiegającymi gromadzeniu się zanieczyszczeń i stopniem ochrony IP69K (pozwalającym na łatwe i szybkie mycie pod wysokim ciśnieniem) doskonale nadaje się do zastosowań w sterylnych warunkach produkcji w przemyśle spożywczym i farmaceutycznym. XHB jest odporny na korozję i środki chemiczne.
Konstrukcja aktuatora XHB i zastosowanie w nim stali nierdzewnej pozwalają na trzykrotne zwiększenie siły stałej oraz na chłodzenie silnika zwykłą wodą. Pozwala to na zminimalizowanie kosztów obsługi urządzenia oraz wpływu na środowisko.
Siłownik posiada standardowe wyjście enkodera inkrementalnego i cyfrowy czujnik Halla, co pozwala na zastosowanie napędów różnych producentów. Enkoder ma rozdzielczość 10 mikronów i powtarzalność 25 mikronów. Napęd zasilany jest trójfazowym napięciem o wartości 600V.
Ponieważ nie ma mechanicznego połączenia między forcerem i wałkiem magnetycznym, nie następuje zużycie, a polimerowe ułożyskowanie wałka nie wymaga smarowania. Sensor pozycji jest chroniony przed zanieczyszczeniami i uszkodzeniami, ponieważ jest zabudowany wewnątrz forcera. Podczas gdy istniejące na rynku systemy paskowych i śrubowych napędów liniowych zawierają kilka części składowych, ServoTube wymagają jedynie standardowego napędu serwo i prowadnicy liniowej. Dzięki temu system jest prostszy, łatwiejszy w obsłudze i utrzymaniu oraz oszczędza miesce, gdyż nie wymaga silnika serwo ani przekładni.
 www.multiprojekt.pl